Wzornictwo opakowań

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że opakowania w zdecydowanej większości posiadają walory wizualne. Mają one czasami decydujące znaczenie, ponieważ to od nich zależy wiele decyzji podejmowanych przez konsumentów. To, co ładnie wygląda ma większe szanse na to, że spotka się z zainteresowaniem nabywców, o czym już była mowa. Dlatego właśnie bardzo dużą wagę we współczesnym marketingu przywiązuje się do wzornictwa opakowań, choć trzeba sobie szczerze powiedzieć, że nie zawsze idzie ono w parze z jakością. Za bardzo ładnym, nawet gustownym opakowaniem może się kryć wyrób niskiej jakości, a przynajmniej taki, który nie spełnia wielu pokładanych w nim nadziei. Zjawisko rozczarowania wyrobem nie jest rzeczą rzadką. Dotyczy ono zarówno produktów niszowych, jak i tych, za którymi stoją dobrze znani producenci o ugruntowanej pozycji.

Po prostu pewne sytuacje są nieuniknione i jako konsumenci musimy je mieć na uwadze. Jeśli będziemy wybierać produkty z większym namysłem i rozeznaniem, o pomyłkę będzie trudniej. Aspekt wzornictwa opakowań wiąże się ściśle z zagadnieniami graficznymi. Istnieją rozmaite wzory i koncepcje, z których korzystają agencje reklamowe. Bywa, że kreacją opakowań zajmują się sami producenci, a konkretnie wewnętrzne firmowe komórki specjalizujące się w reklamie. Efekty tych działań mogą być bardzo dobre, ale czasami nie zachwycają. Tym samym spada wizerunkowa atrakcyjność produktu i to nawet pomimo tego, że jego jakość stoi na bardzo dobrym poziomie.

Musimy więc mieć na uwadze, że kiepskie opakowanie wcale nie musi dyskwalifikować zawartości.